A fiatalok magas vérnyomása

a fiatalok magas vérnyomása

Magas vérnyomás fiatalkorban?

Most azonban kiderült, hogy a magas vérnyomás problémája a fiatalabb, körül született generáció tagjait is egyre inkább érinti. A kutatás egyik legmegdöbbentőbb eredménye, hogy és között a magas vérnyomás gyakorisága a évesek között, 16 százalékkal magasabb volt, összehasonlítva az X Generáció adataival, amelyek ugyanazt a korosztályt mérték, de még előtt, a as és es években születettek körében. Akkor a fiatal felnőttek mindössze 10 százaléka között mértek magasabb vérnyomást.

a fiatalok magas vérnyomása

Ez stresszt okozhat az érfalakon, csúnya gyulladáslánchoz, plakk felhalmozódáshoz és nagyobb szívroham és stroke kockázathoz vezethet. Először is: hiába a wellness programok, a testreszabott vitaminok, a a fiatalok magas vérnyomása és a krioterápia, ezek egyike sem befolyásolja esetünkben csökkenti a vérnyomást — mondta Christopher Kelly, az észak-karolinai szív- és érrendszeri kórház kardiológusa.

A wellnessel szemben sehol sem hirdetik a rendszeres testmozgást, a dohányzásmentes életet, az egészséges testtömeget, a vérnyomás- és koleszterin ellenőrzését. A fiatal felnőttek magasabb vérnyomásának egy másik oka a létbizonytalanság, illetve a pénzügyi bizonytalanság által kiváltott stressz is. A helytelen étrend is hozzájárul a magasabb vérnyomáshoz.

A nyitólapról ajánljuk

A Johns Hopkins Bloomberg Közegészségügyi Iskola megállapította, hogy azok az emberek, akik szinte minden nap otthon főzött ételeket fogyasztottak, hetente közel kalóriával vettek magukhoz kevesebbet, ez a szokás viszont egyre kevésbé jellemző a fiatalabb korosztályra. A Bankrate felmérése szerint ők általában hetente ötször vásárolnak és fogyasztanak előregyártott, félkész ételt, ami azt jelenti, hogy felszívják az összes vérnyomásnövelő nátriumot és az ezzel járó kalóriát.

A nátrium különösen alattomos, amely még egyes előresütött kenyerekben is megtalálható. Mindezeket figyelembe véve íme, hat tipp, hogyan csökkentheted a magas vérnyomás kialakulásának kockázatát: Optimális testsúly megtartása.

a fiatalok magas vérnyomása

A fogyással párhuzamosan kölbelül egy-másfél kilogrammonként a szisztolés vérnyomás is egy ponttal csökkenni fog. Ha ülő munkát végzel, kelj fel nagyjából 45 percenként a székből és járj egyet! Egy vizsgálat kimutatta, hogy már ez az egyszerű lépés is elegendő lehet a diasztolés vérnyomás szignifikáns csökkentéséhez.

a fiatalok magas vérnyomása

Ez körülbelül három-öt ponttal csökkenti a vérnyomás felső értékét. Figyelj a kálium bevitelére!

a fiatalok magas vérnyomása

Ez az ásványi anyag ellensúlyozhatja az egészségtelen étrend nátrium-hatásait. Sportolj rendszeresen, mert az — többek között — a stresszt is csökkenti.

Tévhit: A magas vérnyomás nem veszélyes

A stressz alatt viszont az adrenalin és a kortizol emeli a vérnyomást. Kombináld a pihenést valamilyen edzéssel.

a fiatalok magas vérnyomása

Rendszeresen, legalább havonta egyszer mérd meg otthon a vérnyomásod még akkor is ha egészséges vagy. Jegyezd fel ezeket az értékeket és ha lényeges változást találsz bennük, mielőbb fordulj orvoshoz.

Fontos információk